Zarábala šesťkrát menej ako jej mužský kolega, vyhrala súd s BBC


LONDÝN. Televízna moderátorka Samira Ahmedová, ktorá žalovala svojho zamestnávateľa, televíziu BBC za to, že jej za rovnakú prácu platila výrazne menej ako jej mužskému kolegovi, uspela na súde.



Ahmedová pred dvoma rokmi obvinila britskú verejnoprávnu televíziu, že jej kolega Jeremy Vine zarába za moderovanie relácie Points Of View 3000 libier (asi 3500 eur) za epizódu. Ona dostávala za uvádzanie relácie Newswatch iba 465 libier (zhruba 550 eur).



Dĺžkou aj obsahovo pritom išlo o podobné relácie, obaja teda vykonávali takmer totožnú prácu. Taký verdikt vyniesol v piatok aj súdny tribunál v Londýne.



Tribunál vyhodnotil, že BBC nepreukázala, že platový rozdiel Ahmedovej a Vina bol opodstatnený a že nešlo o rodovú diskrimináciu.



"Rozdiel v plate bol v tomto prípade markantný. Jeremy Vine dostával za vykonávanie rovnakej práce viac ako šesťnásobok sumy, ktorú dostávala žiadateľka," uvádza sa v rozsudku.



Na vypočúvaní Ahmedová uviedla, že jej BBC dlhuje takmer 700-tisíc libier (zhruba 818-tisíc eur).



Podľa New York Times sa o výške jej odškodného ešte rozhodne.



Už mám predplatné - prihlásiť sa




Podobné články